ManageEngine راه حل SIEM خود را تقويت كرد
IBM در مورد ظهور حملات سايبري روي پروتكل (VoIP) هشدار مي دهد
چت بات ها طعمه ي كلاهبرداي جديد ايجاد كرده اند
سه ويژگي VoIP براي خدمات مشتريان
	فورتينت در حال گسترش فناوري با مايكروسافت
سيسكو و اپل همگام براي تقويت امنيت اطلاعات
پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

7 راه براي اطمينان از اين‌كه مركز داده‌

7 راه براي اطمينان از اين‌كه مركز داده‌ تان آماده بهره‌برداري از VoIP، UC و IoT است

يك راهكار رايج براي تعريف بازارهاي فناوري اطلاعات تفكيك آنها در قالب سه قطعه بزرگ و تعيين راه‌هاي آماده‌سازي هر قطعه براي فاز بعدي آمادگي مركز داده خواهد بود: 
•    كسب و كارهاي كوچك و متوسط
•    بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ
•    ارائه‌دهندگان خدمات ميزباني شده يا ابر

تحليل‌گران پيش‌بيني كرده‌اند كه 26 ميليارد دستگاه IoT تا سال 2020 به‌ صورت آنلاين ميكروتيك در خواهند آمد؛ درحالي‌كه ساير كارشناسان اين رقم 80 ميليارد برآورده‌اند. اين پيش‌بيني‌ها به نظر غيرمنطقي و بالا به نظر مي‌رسند، ولي با فرض آنها شما بهتر مي‌توانيد كسب و كار و مركز داده خود را براي رشد احتمالي آتي آماده سازيد. 

از آنجايي‌كه اين دستگاه‌ها از قابليت IP سود مي‌برند، لذا آنها بخشي از تغيير و تحول ديجيتال امروز خواهند بود؛ درحالي‌كه كل اين ترافيك IP جديد از طريق اينترنت انتقال خواهد يافت. تقريبا كليه سطوح تحت تاثير اين دستگاه‌هاي جديد قرار خواهند گرفت. با در نظر گرفتن ارتباطات ماشين با ماشين، محاسبات شناختي، اتوماسيون، واقعيت مجازي و واقعيت مجازي ارتقا يافته، شما مي‌توانيد تاثير تغيير و تحولات آتي را بر شبكه خود تجسم نماييد. 

نگاشت اين ايده‌هاي آينده‌نگرانه به شبكه‌هاي VoIP/UC مي‌تواند مسئله‌اي چالش‌برانگيز باشد، ولي با تكيه بر پيشنهادات خدمات شبكه ارائه شده در اين مقاله شما مي‌توانيد برنامه‌ها و ايده‌هاي قابل قبول‌تري را در اين ارتباط براي آينده كسب و كار خود تدوين نماييد. 


مراكز داده كسب و كارهاي كوچك و متوسط

بيشتر كسب و كارهاي كوچك و متوسط مالكيت مركز داده انحصاري را در اختيار ندارند؛ ولي آنها مي‌توانند تاسيسات داده خود را دارند كه تجهيزات شبكه‌بندي و PBX (شاما بر دسترسي پهن‌باند، مسيرياب، فايروال و سوئيچ ‌ها) را در بر مي‌گيرد. اين ابزارها و تجهيزات در راستاي ارائه كيفيت خدماتي و پهناي باند لازم براي تحويل خدمات VoIP و UC مورد نياز نصب شبكه هستند. افزودن IoT نيز خود به استفاده كسب و كار از دستگاه‌هاي داراي قابليت IP و موبايل بستگي خواهد داشت؛ البته كسب و كار درصورتي‌كه خود محصولات IoT را توليد و به بازار عرضه نكند (كه لزوما نيازمند پشتيباني اضافي خواهد بود)، چيزي از موارد مذكور نياز نخواهد بود. به‌علاوه اگر كسب و كار اندازه منابع خود را متناسب با نيازهاي VoIP/UC تغيير دهد، آنگاه مركز داده لزوما گسترش خواهد يافت. 

با اين وجود كسب و كارهاي كوچك و متوسط امروز درحال مهاجرت به ابرها هستند، جايي‌كه اين خدمات بوده كه آمادگي براي بهره‌گيري از مزاياي VoIP/UC و IoT را تعيين خواهند كرد.

 
مركز داده بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ

در مقايسه كسب و كارهاي كوچك و متوسط با بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ، تفاوت مدل مركز داده آشكار مي‌گردد. بنگاه‌هاي اقتصادي امروز بيش از گذشته از مزاياي فناوري ابر استفاده مي‌كنند؛ و اين در حالي است كه هم اكنون پروژه‌هاي آزمايش راه‌حل‌هاي هيبريد بر پايه استفاده از راه‌حل‌هاي ابر توام با راه‌حل‌هاي On-Premises (كه‌ به‌طور فيزيكي در داخل سازمان قرار گرفته‌اند) را نيز در برخي بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ دنبال مي‌گردند. بسياري از مراكز داده شركت‌ها بزرگ هم اكنون درحال تجربه روند تغيير معماري بر پايه شبكه‌بندي مبتني بر نرم‌افزار و گسترش براي مديريت حجم اضافي و روزافزون داده‌هاي خويش هستند. VoIP و UC برنامه‌هاي كاربردي شبكه سنتي بوده‌اند كه كم‌كم جايگاه پيشتاز خود را از دست داده‌اند؛ درحالي‌كه با افزودن قابليت مديريت حجم درحال انفجار داده برآمده از IoT و ساير برنامه‌هاي كاربردي داده محور باعث افزايش پهناي باند از G40/10/1 به G100/4 در مركز داده مي‌شوند. 

تغييرات در مركز داده بنگاه اقتصادي افزايش فيبر نوري لازم براي تامين افزايش پهناي باند و كابل‌بندي ساده‌تر، افزايش كاربرد مجازي‌سازي سرور، رشد انفجارگونه نيازمندي‌هاي ذخيره‌سازي، افزايش نيازمندي‌هاي امنيتي (به‌ويژه با افزايش تعداد دستگاه‌هاي جديد داراي قابليت IP) و تحليل داده‌ها را در راستاي مديريت و دست يافتن به اطلاعات تجاري بحراني بر پايه اين داده‌هاي جديد شامل خواهند شد. 


مراكز داده ميزباني شده و مبتني‌بر ابر

مراكز داده ارائه‌دهندگان خدمات ميزباني‌شده و مبتني‌بر ابر كانون رشد روزافزون و تغييرات چشمگير هستند. براي مثال، ارائه‌دهندگان پشتيباني شبكه خدمات VoIP/UC را در نظر بگيريد. با فرض بلوغ اين ارائه‌دهندگان خدمات در بازار، نبايد فراموش كرد كه اين ارائه‌دهندگان خدمات غالبا چندين مركز داده با چندين اپراتورها ارتباطات دارند و به لحاظ جغرافيايي متفاوتي در سطح جهان توزيع‌ شده‌اند. اين موضوع باعث مي‌گردد كه بيشتر آنها داراي مولفه‌ها تكراري (و افزونه) باشند و بتوانند پيوستار خدمات كسب و كار را تحت شرايط بسيار نامساعد نيز تامين نمايند. 

با فرض قيمت و دسترس‌پذيري ويژگي‌ها، اين رشد فرصتي عالي براي كسب و كارهايي فراهم ساخته است كه خدمات ميزباني شده VoIP/UC را خريداري مي‌نمايند. ادغام در اين بازار همچنان ادامه دارد، پويايي بازار كه احتمالا كسب و كار شما پيش‌تر تجربه كرده است. آيا ارائه‌دهندگان خدمات ميزباني شده و مبتني‌بر ابر بايد خود را براي IoT آماده سازند؟ اگر خدمات آنها يكپارچه‌سازي دستگاه‌هاي IoT با برنامه‌هاي كاربردي UC را در برگيرند، آنگاه قطعا بايد برنامه‌ريزي لازم را براي آمادگي در مقابل تحولات آتي انجام دهند. در راستاي تامين نيازهاي همكاري، اشتراك دانش و اطلاعات، دستگاه‌هاي جديد با آغوش باز پذيرفته خواهند شد و ارزش برنامه‌هاي كاربردي UC جديد و نوظهور را دوچندان خواهند ساخت. 

تغيييرات در ابر عبارتند از: كاهش زمان تاخير شبكه‌ها در انتقال بهتر ترافيك سرور به سرور و ترافيك عملياتي VoIP/UC، مراكز داده چندگانه براي تامين افزونگي و پيوستار كسب و كار، افزايش پهناي باند، چندين اپراتور و غيره. 


چگونه اطمينان حاصل نماييد كه مركز داده‌تان آماده است؟

پس از نگاه دقيق‌تر به هر قطعه كسب و كار، كدام اقدامات بايد در راستاي آمادگي براي مديريت VoIP، UC، IoT و ساير برنامه‌هاي كاربردي جديد و داده‌هايي اتخاذ شوند كه از طريق شبكه شما در دنياي ديجيتال امروز گذر خواهند كرد؟


 هفت گزينه ذيل قابل پيشنهاد خواهند بود كه مدنظر قرارگيرند:

•    افزايش پهناي باند براي كليه دستگاه‌هاي شبكه‌بندي
•    افزايش مجازي‌سازي سرور براي بهبود هزينه و كارايي
•    استفاده از شبكه‌هاي داراي زمان تاخير كمتر كه ويژگي افزونگي سود مي‌برند و ارتباطات صوتي و تصويري با كيفيت بالا را به‌رغم افزايش ترافيك داده‌ها امكان‌پذير مي‌سازند 
•    پياده‌سازي برنامه‌هاي بهبود پيوسته براي ارتقا سطح امنيتي به‌ويژه كاربرد SRTP براي اتصال‌هاي VoIP
•    در ارتباط با شبكه‌هاي ابر و شبكه‌هاي بزرگتر، كاربرد هوش از همان لايه 1 براي ارتقا مديريت ترافيك انفجارگونه داده‌ها
•    درنظر گرفتن قابليت تحليل داده و نظارت اضافي براي اعتبارسنجي داده‌ها
•    ارائه برنامه احيا پس از وقوع فاجعه در راستاي حفظ پيوستار كسب و كار به‌هنگام وقوع فجايع و قطعي‌هاي برق پسيو شبكه قابل‌ملاحظه؛ با افزايش داده‌ها و ترافيك بر روي كابل‌ها و بسترهاي شبكه‌سازي، اين موضوع در موفقيت كليه كسب و كارها حائز اهميت خواهد بود. 

2016 سال تغيير و تحول ديجيتال خواهد بود، كه معماري‌هاي شبكه جديد و رشد پيوسته نفوذ UC و VoIP را در بازار شاهد خواهيم بود. البته IoT قبلا در بازار جايگاه خود را يافته است و با سرعت نمايي درحال رشد است. بدون توجه به اندازه كسب و كار، اطلاع و آگاهي از تغييراتي كه امروز و يا در آينده رخ داده از اهميت بالايي برخوردار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.